PWA یا وب اپلیکیشن
نوشته شده توسط : عباسی

طراحی اپلیکیشن  PWA یا وب اپلیکیشن پیش رونده که نسل تازه اپلیکیشن‌های زیر وب می‌باشند و می‌توانند آینده‌ی اپلیکیشن‌های موبایل را دگرگون کنند.

 

وب‌ اپلیکیشن‌های پیش رونده از فناوری جدید در مخلوط اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌وبسایت‌ها به کارگیری می نمایند. این اپلیکیشن‌ها با استفاده از مرورگرها در اختیار کاربران قرار می گیرد و نیازی به دانلود از مارکت‌ها نیست. تغییرات انجام شده درین اپیلیکیشن‌ها به صورت خودکار انجام می گردد و نیازی به ارائه نسخه‌ جدید برای بروزرسانی نیست. اشتراک گذاری درین اپلیکیشن‌ها از طریق پیوند انجام می گردد به‌این رخ که آدرس URL را در مرورگر قرار داده و اپ را نصب می‌کنید. همچنین می توانید لینک را با استعمال از کد QR ارائه دهید.

 

از دیگر ویژگی‌های این تکنولوژی ارسال نوتیفیکیشن از سمت سرور به کاربران، دسترسی در هر بعدازظهر و مکان، تلاش آفلاین برای نمایش اطلاعات از خیال کش شده و آپدیت شدن اطلاعات در زمان اتصال به اینترنت می‌توان، اشاره کرد.

 

 

 

مزایای PWA

واکنش گرا: PWA یا وب‌ اپلیکیشن پیشرونده قابل اجرا بر روی هر سیستم عاملی است و هم از قابلیت Responsive یا عکس العمل‌گرایی صفحه ها وب که از هر کاغذ نمایش با هر سایزی می باشد، پشتیبانی می‌کند.

 

قابل جستجو : با اعتنا به اینکه وب اپلیکیشن‌های پیش رونده یک وب‌سایت محسوب می‌شوند، از طریق موتورهای جستجو قابل یافتن می باشند.

 

قابل پیوند‌دهی: وب‌ اپلیکیشن‌های پیشرونده برخلاف اپلیکیشن‌های ساکن (native) نیازی به طی کردن مراحل پیچیده‌ی نصب و دانلود از Play Store یا App Store را ندارند و اشتراک‌گذاری آن‌ها از طریق یک نشانی وب (URL) به راحتی امکان‌پذیر می باشد.

 

ظاهر اپلیکیشن‌وار: وب‌ اپلیکیشن‌ها از نظر رابط کاربری و مسیریابی به اپلیکیشن‌های بومی یا native شباهت زیادی دارند.

 

بی‌نیاز از اتصال اینترنت: وب اپلیکیشن‌ها در صورت ضعیف بودن یا آفلاین بودن اینترنت هم قابل استعمال هستند.

 

نوتیفیکیشن: احتمال اینکه کاربران اپلیکیشن‌های موبایل مجددا از اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند بیشتر از احتمال مراجعه‌ی مجدد به یک‌ وب‌وب سایت می باشد. وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده با استعمال از ویژگی‌ اعلان‌های سمت سرور (Push Notification)، این ضعف را جبران کرده‌اند.

 

به‌روز بودن: در حالی که اپلیکیشن‌های بومی یا native نیازمند بروزرسانی می باشند. وب اپلیکیشن‌های پیش رونده همیشه به آخرین نسخه، بروز میباشند و زمانی که محتوای جدید منتشر شود و کاربر به اینترنت متصل باشد، آن محتوا بلافاصله در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

 

ایمن: با توجه به اینکه وب اپلیکیشن‌های پیش رونده در بستر و پروتکل HTTPS قرار دارند، ایراد امنیتی نخواهد داشت.

 

نادر‌حجم بودن داده: PWA بسیار نادر‌حجمتر از برنامه‌های موبایل است و به پهنای باند کمتری نسبت به برنامه‌های Native نیاز دارااست چون مزیت ذخیره‌سازی خیلی بهتری دارند.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: